Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden – Wendolien Krul Muziek

Voor de leesbaarheid van dit document heb ik gekozen om in plaats van ‘opdrachtgever’ in de ‘jij- en wij-vorm’ te schrijven. Waar ‘ik’ of ‘mijn’ staat, bedoel ik mijn bedrijf Wendolien Krul Muziek, gevestigd in Hoofddorp en geregistreerd onder KvK-nummer 85317683.

Dienstverlening

Ik ben HaFaBra-dirigent, muziekarrangeur en cursusleider. Dat betekent dat ik dirigeer bij repetities en concerten van muziekverenigingen, op maat gemaakte bladmuziek schrijf voor orkesten, ensembles en individuele muzikanten en ook online lesgeef via mijn online cursus.

Algemeen

Allereerst worden in dit document definities uitgelegd. Verder lees je onder welke voorwaarden ik mijn diensten lever, zodat je weet wat wij van elkaar mogen verwachten. Zijn bepalingen onduidelijk? Neem dan contact op via hello@wendolienkrul.nl en ik help je graag verder.

Definities 

In dit document maak ik gebruik van de volgende definities:

  • Aanvang: het tijdstip waarop de overeengekomen activiteit aanvangt.
  • Consument: ben jij als je als privépersoon (natuurlijk persoon) handelt.
  • Locatie: plek waar de (online/offline) uitvoering van onze overeenkomst plaatsvindt.
  • Schriftelijk: “communicatie via briefpost” en “communicatie via de elektronische weg zoals bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot e-mail, SMS, Signal, Telegram, WhatsApp, communicatie via social media kanalen en/of communicatie via soortgelijke kanalen.
  • Zakelijke klant: ben jij als je handelt in uitoefening van beroep en/of bedrijf (rechtspersoon).

Artikel 1. Algemene voorwaarden

  1. Op onze overeenkomst zijn alleen deze algemene voorwaarden van toepassing. Jouw algemene voorwaarden of die van anderen sluiten wij expliciet uit. Dat betekent dat jij op van deze voorwaarden afwijkende bedingen en/of op eigen voorwaarden/bedingen alleen een beroep kunt doen als ze door mij schriftelijk zijn aanvaard.
  2. Als een of meer bepalingen in deze voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepaling wordt door mij vervangen, waarbij ik zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht neem.
  3. Als ik niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlang, betekent dit niet dat ze niet van toepassing zouden zijn of dat ik het recht verlies om in toekomstige gevallen alsnog naleving van deze voorwaarden te verlangen.
  4. Ik mag deze algemene voorwaarden altijd wijzigen of aanvullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen altijd door mij worden doorgevoerd. Wezenlijke wijzigingen bespreek ik zoveel mogelijk vooraf. Handel jij als consument dan mag je de overeenkomst opzeggen bij een wezenlijke wijziging of wijziging die ingaat binnen 3 maanden nadat de overeenkomst is gesloten.

Artikel 3. Aanbod & totstandkoming overeenkomst

  1. Onze overeenkomst komt tot stand door jouw tijdige aanvaarding van mijn aanbod met een geldigheid van 14 dagen.
  2. Onze overeenkomst komt ook tot stand als ik mocht afleiden dat jij mijn aanbod hebt geaccepteerd of een betaling hebt gedaan.
  3. Een aanbod geldt niet automatisch voor nieuwe opdrachten, tenzij schriftelijk samen overeengekomen.

Artikel 4. Prijzen & Prijsindexering 

  1. De prijzen op mijn website vermeld ik inclusief het van toepassing zijnde btw-tarief.
  2. De genoemde prijzen zijn exclusief bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot reiskosten, verblijfkosten, parkeerkosten, literatuur, kosten voor voorzieningen zoals bijvoorbeeld conferentieruimten of hotelaccommodaties, koerierskosten, verzendkosten en administratiekosten, tenzij anders overeengekomen. Dergelijke kosten maak ik altijd (zoveel mogelijk) vooraf aan jou bekend, waarna ik ze in rekening breng.
  3. Wij spreken een vaste prijs af voor mijn diensten. Maar, als wij geen vaste prijs zijn overeengekomen, stel ik het tarief vast op grond van mijn werkelijk bestede uren. Het tarief bereken ik volgens mijn gebruikelijke uurtarieven, die gelden voor de periode waarin ik mijn werkzaamheden verricht, tenzij anders overeengekomen.
  4. De prijzen voor mijn diensten kunnen op ieder moment worden aangepast. Ben jij consument dan maak ik die wijziging ruim van tevoren kenbaar, om jou in de gelegenheid te stellen onze overeenkomst tijdig op te zeggen als je het niet eens bent met die wijziging. Afspraken gemaakt in het kalenderjaar van het oude tarief blijven gelden bij een overeenkomst voor bepaalde tijd.

Artikel 5. Betaling 

1. Voor zowel zakelijke klanten als particuliere klanten, geldt dat betaling vooraf de standaard is. Dit is alleen anders als in de offerte of in de overeenkomst, uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen, voor mijn werkzaamheden als dirigent bijvoorbeeld.

2. Voorts geldt een betalingstermijn van uiterlijk 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders afgesproken. Bij betaling achteraf kunnen aanvullende voorwaarden gelden, zoals een gedeeltelijke aanbetaling.

3. Betaal je niet binnen de termijn, dan ben je van rechtswege (automatisch) in verzuim, zonder dat ik jou daarvoor hoef aan te manen. Ik mag mijn verplichtingen uitstellen tot jij aan jouw betalingsverplichting hebt voldaan. 

4. Als jij in verzuim bent, ben jij vanaf die datum tot aan het tijdstip van betaling de wettelijke (handels)rente aan mij verschuldigd. Alle kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke invordering, komen dan ten laste van jou.

5. De vergoeding voor de buitengerechtelijke incassokosten (BIK) is vastgesteld op maximaal 15% van de verschuldigde hoofdsom. Handel jij als consument, dan worden de buitengerechtelijke incassokosten vastgesteld volgens de Wet Incasso Kosten (WIK):

Hoofdsom van de vorderingMaximale incassokosten
Over de eerste € 2.50015% van de hoofdsom (minimaal € 40)
Over de volgende € 2.50010% van de hoofdsom
Over de volgende € 5.0005% van de hoofdsom
Over de volgende € 190.0001% van de hoofdsom
Boven de € 200.0000,5% van de hoofdsom (maximaal € 6.775)

6. Je bent altijd verplicht de overeengekomen prijs te voldoen, ook al werk je niet mee aan de uitvoering van de opdracht. Of ook al blijft een bepaald door jou gewenst resultaat uit.

7. Betaling in termijnen is alleen mogelijk in overleg en na schriftelijke bevestiging van mij. Betaal je niet op tijd, dan komt de betalingsafspraak direct te vervallen en is het volledige bedrag ineens opeisbaar.

    Artikel 6. Uitvoering overeenkomst

    1. Ik mag mijn werkzaamheden eventueel laten mede-verrichten door derden, hiervoor heb ik geen toestemming nodig.
    2. Het is jouw verantwoordelijkheid dat we op tijd beginnen aan de uitvoering van onze overeenkomst.
    3. Jij stelt de door mij gewenste informatie beschikbaar, voor zover deze relevant is om tot een goed resultaat te komen. Dit houdt in dat jij zorgt voor de noodzakelijke medewerking, tijdige communicatie en toegang tot benodigde middelen of locaties, zodat het werk efficiënt en effectief kan worden uitgevoerd.

    Artikel 7. Wijziging overeenkomst meerwerk en onvoorziene kosten

    1. Werkzaamheden die niet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn opgenomen, worden als meerwerk beschouwd.
    2. Voor het uitvoeren van meerwerk is voorafgaande goedkeuring vereist, waarbij de aard, omvang en de bijbehorende kosten van het meerwerk expliciet moeten worden overeengekomen.
    3. Indien onvoorziene kosten (door meerwerk) ontstaan, bijvoorbeeld doordat:
      • het noodzakelijk blijkt om derden in te schakelen om de opdracht naar behoren uit te voeren;
      • aanvullende materialen, licenties of tests vereist zijn die niet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn opgenomen,
        dan worden deze kosten als meerwerk beschouwd. Ik stel jou hiervan direct op de hoogte en vraag jouw goedkeuring voor de bijbehorende kosten voordat ik verderga met de uitvoering.
    4. Indien de goedkeuring voor meerwerk of onvoorziene kosten uitblijft, behoud ik mij het recht voor de uitvoering van de betreffende werkzaamheden op te schorten totdat hierover overeenstemming is bereikt.

    Artikel 8. Duur overeenkomst 

    1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen. Dat betekent dat de overeenkomst eindigt door volbrenging of op het overeengekomen tijdstip en dat de overeenkomst niet kosteloos kan worden geannuleerd of tussentijds kan worden opgezegd.
    2. Mochten wij overeenkomen dat een overeenkomst wel kan worden opgezegd, dan hanteren wij een opzegtermijn van 1 maand. We maken dan samen afspraken over de afronding en een eventuele verrekening.
    3. Let op: de afspraken over tussentijdse opzegging voor mijn online cursus staan benoemd in artikel 11 van deze voorwaarden.
    4. De overeenkomst eindigt bij overlijden van (de natuurlijk persoon achter) Wendolien Krul Muziek, zonder dat erfgenamen tot kosten of (schade)vergoeding gehouden zijn. Uiteraard wordt het restantbedrag of het nog niet genoten bedrag, gerestitueerd.

    Artikel 9. Ontbinding 

    1. Ik mag onze overeenkomst ontbinden bij omstandigheden die zodanig zijn dat nakoming van onze overeenkomst onmogelijk is of die naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer van mij kan worden verwacht. Als onze overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van mij op jou onmiddellijk opeisbaar. Als jij nakoming van de verplichtingen opschort, behoud ik mijn aanspraken uit de wet en overeenkomst en het recht om schadevergoeding te vorderen.

    Artikel 10. Digitaal product

    1. Betaling vindt plaats op de wijze zoals vermeld op mijn website.
    2. Bij aanschaf van een digitaal product houd je rekening met mijn intellectueel eigendom, zoals opgenomen in artikel 15.
    3. Tenzij anders vermeld, krijg je na betaling direct toegang tot het digitale product. Vanaf dat moment is annulering niet meer mogelijk en vindt geen restitutie plaats. Je verklaart uitdrukkelijk afstand te doen van het herroepingsrecht. Ook tussentijdse opzegging is uitgesloten.

    Artikel 11. Online cursus

    1. Deelname aan een online cursus is mogelijk na inschrijving.
    2. Voorafgaand aan deelname dient de factuur volledig te zijn voldaan.
    3. Toegang tot de online leeromgeving wordt verleend vanaf de officiële startdatum van de cursus, zoals vermeld bij het aanbod.
    4. De inhoud van de cursus wordt stapsgewijs aan jou beschikbaar gesteld (bijvoorbeeld wekelijks een nieuwe module).
    5. Bij inschrijving stem je er uitdrukkelijk mee in dat de levering van digitale inhoud begint binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Je verklaart daarmee dat je afstand doet van volledig herroepingsrecht zodra (een deel van) de cursus geleverd is. Besluit je binnen 14 dagen te herroepen, dan heb je recht op gedeeltelijke terugbetaling naar rato van het deel dat nog niet is geleverd.
    6. Ik behoud me het recht voor om zonder opgaaf van reden jouw deelname te weigeren. Jouw betalingsverplichting vervalt en reeds betaalde bedragen worden gerestitueerd naar rato van niet-geleverde prestaties.
    7. Ik garandeer geen permanente beschikbaarheid en ben niet aansprakelijk bij een storing of onderbreking of bij onderhoud.
    8. Jij bent verantwoordelijk voor een werkende internetverbinding en toereikende apparatuur.
    9. Niet-deelname of gedeeltelijke deelname, geeft geen recht op (gedeeltelijke) restitutie.
    10. Je houdt 6 maanden toegang tot de lesmaterialen.
    11. Ik streef ernaar om het lesmateriaal tijdens de looptijd toegankelijk te houden, maar garandeer dit niet. Als ik materialen ga verhuizen of ik haal de cursus offline, dan laat ik jou dat uiteraard weten, zodat je alles kunt downloaden.
    12. Ik mag wijzigingen aanbrengen in de inhoud of planning van de cursus. Je wordt dan per mail geïnformeerd. Het niet (tijdig) doorgeven van een actueel e-mailadres komt voor jouw risico.

    Artikel 12. Klachten

    1. Behalve daar waar het uitdrukkelijk in onze overeenkomst en/of in deze algemene voorwaarden is opgenomen geef ik geen garanties, toezeggingen of voorwaarden met betrekking tot met mijn diensten.
    2. Ik voer mijn werkzaamheden uit naar beste inzicht en vermogen. Maar, ik heb een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Dit betekent dat ik mij tot het uiterste inspan om jou een goed resultaat te laten behalen. Maar, dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het uiteindelijke (uitgebleven) resultaat en/of de gevolgen hiervan. Immers hangt het uiteindelijke resultaat van veel factoren af waar ik geen invloed op kan uitoefenen.
    3. Als je een klacht en/of probleem hebt over de door mij geleverde diensten zul je deze klacht binnen uiterlijk 3 dagen na ontdekking schriftelijk bij mij indienen per e-mail. De klacht dient een gedetailleerde omschrijving van het probleem te bevatten, zodat ik deze op een effectieve wijze kan behandelen.
    4. Na ontvangst van je klacht onderzoek ik deze zorgvuldig en kun je binnen 14 kalenderdagen een inhoudelijke reactie van mij verwachten. Als de behandeling van je klacht meer tijd vereist, informeer ik jou tijdig over de voortgang en geef ik een indicatie van de verwachte termijn voor een oplossing.
    5. Afhankelijk van de aard van de klacht leidt de klachtbehandeling tot het verbeteren of herzien van de geleverde diensten, een gedeeltelijke terugbetaling of andere maatregelen. Het recht op compensatie of terugbetaling wordt per geval beoordeeld.
    6. Het indienen van een klacht geeft jou aldus niet automatisch recht op terugbetaling of andere financiële compensatie, tenzij anders schriftelijk overeengekomen of als een wettelijke verplichting dit vereist. De uiteindelijke oplossing wordt bepaald aan de hand van de specifieke omstandigheden van de klacht.

    Artikel 13. Aansprakelijkheid 

    1. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is dat de schade binnen een redelijke termijn en in elk geval binnen 8 (acht) dagen na het ontstaan daarvan schriftelijk wordt gemeld.
    2. Daarna krijg ik een redelijke termijn om de schade te beperken. Immers ontstaat een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst pas als ik onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke ben gesteld en ik ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van mijn verplichtingen tekort blijf schieten. Jouw ingebrekestelling bevat een gedetailleerde omschrijving van de tekortkoming, zodat ik in staat ben adequaat te reageren.
    3. Ik ben niet aansprakelijk voor schade van welke aard of uit welke hoofde ook, veroorzaakt door (online) diensten of software van derde partijen. Ook niet voor schade van welke aard dan ook geleden door jou die verband houdt met het (niet) functioneren van jouw apparatuur, programmatuur of (internet)verbindingen.
    4. Ik ben niet aansprakelijk voor verminking of verlies van gegevens door verzending van gegevens met telecommunicatiefaciliteiten.
    5. Aansprakelijkheid voor indirecte schade zoals gevolgschade is uitgesloten. Onder gevolgschade versta ik: winstderving, gemiste besparing, omzetverlies, kosten gemaakt ter voorkoming of vaststelling van gevolgschade, verlies of beschadiging van data, vertragingsschade, reputatieschade en opgelegde boetes.
    6. Als ik al aansprakelijk ben, dan is elke aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst (directe schade) in alle gevallen nooit hoger dan het laatst voldane factuurbedrag met een maximum van € 2500,00 tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. 
    7. Uiteraard geldt de aansprakelijkheidsbeperking niet als ik opzettelijk of bewust roekeloos handel.
    8. Elk recht op vergoeding van schade veroorzaakt door mij vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Ik sluit artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek niet uit.

    Artikel 14. Overmacht

    1. Er kan iets gebeuren waardoor ik (tijdelijk) niet kan doen wat is afgesproken. Bijvoorbeeld door internetstoringen, een hack, stroomuitval, extreem weer, natuurrampen, verkeersproblemen, ziekte (bij mij of bij een naaste van mij), overheidsmaatregelen, brand of problemen met software of diensten van derden. Dit noem ik overmacht.
    2. Ook als een situatie zó ingewikkeld of kostbaar wordt dat het onredelijk is om te verwachten dat ik gewoon doorwerk, valt dat voor mij onder overmacht. Denk aan autopech, plotselinge ziekte of een storing bij iemand anders van wie ik afhankelijk ben.
    3. Bij overmacht mag ik mijn verplichtingen tijdelijk uitstellen. Duurt de overmacht langer dan 30 dagen? Dan mogen we allebei besluiten om (een deel van) de overeenkomst te beëindigen. We hoeven elkaar dan geen schadevergoeding te betalen, ook niet als de ander er toevallig voordeel van heeft.

    Artikel 15. Intellectueel eigendom

    1. Ik behoud alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, adviezen, offertes, content, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie die ik heb gecreëerd, geleverd of verstrekt in het kader van de overeengekomen werkzaamheden, tenzij we schriftelijk anders afspreken. Alle rechten op de originele en afgeleide werken blijven volledig bij mij.
    2. Jij verkrijgt van mij een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en tijdelijk gebruiksrecht op de door mij verstrekte materialen, maar alleen voor het specifieke doel waarvoor we dit hebben afgesproken. Het gebruiksrecht is beperkt tot wat wij hebben afgesproken en mag niet zonder schriftelijke toestemming aan derden worden overgedragen of gebruikt voor andere doeleinden.
    3. Elk gebruik van een werk dat niet is afgesproken, beschouw ik als inbreuk op mijn intellectueel eigendom, in dat geval mag ik een schadevergoeding vorderen.

    Artikel 17. Vertrouwelijkheid, privacy, beeldmateriaal & AVG

    1. Wij zijn verplicht om vertrouwelijk om te gaan met elkaars (bedrijfs)informatie. De vertrouwelijkheid geldt altijd, tenzij de wet anders bepaalt of er sprake is van een situatie waarin wij wettelijk verplicht zijn om informatie te delen.
    2. Ik verwerk persoonsgegevens uitsluitend in het kader van onze opdracht. De verwerking vindt plaats passend bij de verstrekte opdracht, tenzij ik op grond van de wet- of regelgeving verplicht ben anders te handelen.
    3. Tijdens bijeenkomsten kan er beeldmateriaal (foto of video) worden gemaakt ten behoeve van promotionele uitingen, zoals op social media of mijn website. Indien je hier bezwaar tegen hebt, maak je dit voorafgaand aan de bijeenkomst kenbaar bij mij.
    4. Hoe ik met (persoons)gegevens omga lees je in mijn privacybeleid, in te zien op mijn website: www.wendolienkrul.nl.

    Artikel 18. Gebruik Kunstmatige Intelligentie (AI)

    1. Ik maak in mijn bedrijfsvoering gebruik van AI-tools ter ondersteuning van creatieve processen en tekstontwikkeling. Dit doe ik voor mijn content, marketing of bij het voorbereiden van teksten voor mijn website of online programma’s. Content, methodes en inzichten die ik gebruik of deel, zijn gebaseerd op mijn eigen expertise, visie, opleiding, kennisontwikkeling en ervaring. AI is hierin nooit bepalend voor de inhoud of richting van mijn werk. Persoonsgegevens worden door mij niet ingevoerd.

    Artikel 19. Toepasselijk recht & bevoegde rechter

    1. Wij proberen altijd eerst tot een informele oplossing te komen.
    2. Als wij niet tot een informele oplossing kunnen komen, dan is de Rechtbank Noord-Holland, locatie Haarlemmermeer bevoegd om kennis te nemen van het geschil en te beoordelen volgens het Nederlands recht wat op onze overeenkomst van toepassing is, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft (bij consumenten).